11:27 pm - 12/26/2012

Members of INFINITE, B2ST, SHINee, 2AM, CNBLUE, B1A4 to form ‘Idol Super Band’ for ’2012 KBS Music F



An insider wit KBS nnounced on December 26th that “INFINITEL ill be forming a rock band with some of the members from other boy groups for the ‘2012 KBS Music Festival‘. They will be performing hits from the 90′s.


The insider revealed that the name of the band will be the ‘Idol Super Band‘ and will include L B2ST‘sYoseob 2AMChangmin n Jinwoon SHINeeJonghyun n Taemin CNBLUEMinhyuk, an B1A4Jinyoung.


The ’2012 KBS Music Festival’ will air on December 28 and will feature this super band, performing famous hit songs from the 90′s in the style of a medley. As all of the boys are busy with their own schedules and they are working with the time they have to put together a great performance.


Are you excited to see this super band perform?

Source: AKP
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
love_keiko 27th-Dec-2012 01:35 am (UTC)
do i even want this? the color of kpop sounds far superior.
b1gay4 27th-Dec-2012 01:35 am (UTC)
but color or kpop has kkkwang
b1gay4 27th-Dec-2012 01:35 am (UTC)
at least its only yoseob
BUT YES ALL THE HOTTIES IN ONE GROUP WOOP WOOP(sans onew)
in_noctem 27th-Dec-2012 01:36 am (UTC)
Here for Myungsoo Jinyoung Jinwoon Changmin and Minhyuk
smileyschaos 27th-Dec-2012 02:33 am (UTC)
Same here.
nickle4apickle 27th-Dec-2012 01:39 am (UTC)
Can't wait to see/hear this! 8D
laeryn 27th-Dec-2012 01:40 am (UTC)
WANT.
buttrflykis31 27th-Dec-2012 01:44 am (UTC)
I'm all for this if Minhyuk gets to sing~ *_*
chickensinhere 27th-Dec-2012 01:54 am (UTC)
Idk if it's my bias speaking but I really wanted and would have preferred Onew in this.
bubblyshades 27th-Dec-2012 04:25 am (UTC)
Same. I was disappointed to see Jonghyun's name, lol.
cattleyae 27th-Dec-2012 02:01 am (UTC)
Wow! Excited! L <3
charlotterhys 27th-Dec-2012 02:15 am (UTC)
I just made the most god awful squawk of glee when I read this.

It's not the SM Town super band I had dreamed of, BUT I WILL TAKE IT HOLY SHIT OMG I CAN'T TAKE IT AHAHHHHH..!
charlotterhys 27th-Dec-2012 02:22 am (UTC)
OMFG AND IT'S THE PUPPY DRUMMER FROM CNBLUE I DIDN'T KNOW HIS NAME I THINK I MIGHT DIE.

I want to know who plays bass. Maybe one of the ones from 2AM, I don't know.

This may or may not be my favorite thing from the end of this year. >.>
tiggie0307 27th-Dec-2012 02:33 am (UTC)
Does that mean a naked Jonghyun will be involved?! :D
hpn88 27th-Dec-2012 02:36 am (UTC)
How many of these people actually can play an instrument?
I know jinwoon and minhyuk can, but who else?
in_noctem 27th-Dec-2012 02:39 am (UTC)
Jinyoung and L play the guitar. Idk about the rest.
jewelry_flower 27th-Dec-2012 02:52 am (UTC)
Here for baby SHINee Jonghyun. IMO, Jjong rocks these type of music raher than Onew.
dc222 27th-Dec-2012 06:38 am (UTC)
Onew was good in what I've seen of Rock of Ages though =]

Edited at 2012-12-27 06:42 am (UTC)
shocko_o 27th-Dec-2012 02:58 am (UTC)
YES a band collaboration's a great idea, and i love most of these people

Edited at 2012-12-27 02:58 am (UTC)
sandritablue 27th-Dec-2012 03:02 am (UTC)
During rehearsal:

rehersal

Minhyuk and Jinwoon.

Edited at 2012-12-27 03:02 am (UTC)
confuqued 27th-Dec-2012 04:25 am (UTC)
Pshhh, this needs Hyunshik
bubblyshades 27th-Dec-2012 04:28 am (UTC)
Ooh yes, he would have been a nice addition.
ghina93 27th-Dec-2012 05:22 am (UTC)
Biases together <3

This is what end of the year is all about!
palebluedot09 27th-Dec-2012 05:31 am (UTC)
I am most excited for this! Gahhhhh. Saw those pics of Jinyoung earlier yesterday and pretty much flipped out. So many people I love in one thing..
dc222 27th-Dec-2012 06:37 am (UTC)
Yay for Changmin, Jinwoon, Jinyoung, Minhyuk and Myungsoo. Meh to the other three. Now Jinki in the group, I'd like that
the_erotomanic 27th-Dec-2012 07:22 am (UTC)
there's way too many people in this band.
soramai 27th-Dec-2012 09:58 am (UTC)
mte
she_devil666 27th-Dec-2012 08:10 am (UTC)
Really only excited for jjong. Kinda happy for changmin, jinwoon and yeoseob lol
___varying 27th-Dec-2012 09:38 am (UTC)
MINHYUKKKK (okay they didn't have much choice re: drummers but yay).
taecmyheart 27th-Dec-2012 09:39 am (UTC)
excited bc JINWOON.
avieyal 27th-Dec-2012 09:46 am (UTC)
I was actually thinking why they didn't include BtoB's Changsub for drums, since he plays. I mean, I adore CNB's Minhyuk but he already drums all the time, why not have someone we don't usually see play instruments on it (like how everyone else is). If BtoB is too 'rookie' for them then there's UKISS' Dongho. Or Infinite's Sungyeol. I suppose SJ's Siwon would be too busy? I don't know how far Yunho got with his drumming but he doesn't really..fit..to me.

Who else plays drums in kpopland? (apart from the current bands, of course)
lenkaxchan 27th-Dec-2012 11:39 am (UTC)
Chanyeol from Exo-K
http://www.youtube.com/watch?v=QZhxvO0KYuY (he starts around 1:33)
lenkaxchan 27th-Dec-2012 11:58 am (UTC)
When I first heart the news I only knew about the groups taking part in it, not the exact members. I thought it's a given it's gonna be Yonghwa from cn blue not Minhyuk (I'm craving for another Yonghwa + Onew/Jjong stage)
or someone less predictable from Infinite... or maybe at least Jonghyun AND ONEW for once... but nope.
gray_fairy 27th-Dec-2012 03:11 pm (UTC)
Sounds pretty interesting.
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
This page was loaded Jul 14th 2014, 7:28 am GMT.