11:07 pm - 01/25/2018

SM releases preview video of NCT as 18(?) members



SMTOWN


Will the three remaining SM Rookie boys be finally debuting? Find out soon! *still remains an OT15 stan*
vintage_boom 25th-Jan-2018 04:36 pm (UTC)
This was from their MAMA perf last year so I think it's just NCT 127 and NCT Dream.
vintage_boom 25th-Jan-2018 04:37 pm (UTC)
that being said the vid SM posted of them today reminded me how fucking amazing they are as a dance unit and i need them to start getting recognition for that.

and by last year I meant 2016 when they opened for Taemin.

Edited at 2018-01-25 04:38 pm (UTC)
chocopie116 25th-Jan-2018 07:32 pm (UTC)
Kun, Jungwoo, and Lucas are seen in the video too. They've been hinting at something where *everyone* is together and I guess this was it? Idk where they'll perform this though?
vintage_boom 25th-Jan-2018 07:39 pm (UTC)
oh that's excellent then cuz I couldn't rly tell who was there and wasn't since they all got the memo on what to wear lol.
vintage_boom 25th-Jan-2018 09:32 pm (UTC)
NCTzens don't mess around. damn I gotta get on their level. thank you!
slutdrop 25th-Jan-2018 06:17 pm (UTC)
As a proud 7th Sense-nator, this has me scared 🤢
anconeous 25th-Jan-2018 11:35 pm (UTC)
Excited to have Jaemin back! Yaaaaasss!
mlmello 26th-Jan-2018 01:39 am (UTC)
so hansol was supposed to be one of these guys? or was he just from another group of sm trainees?
honestly asking because I only know he was a sm rookie at some point, but idk if he was really close to be a nct member or "just" a famous trainee.
anconeous 26th-Jan-2018 03:03 am (UTC)
I think he was really close to be an NCT member because he was very prominently promoted with the SM Rookies, one of the first ones to be revealed, too. I guess he got tired of waiting?
mlmello 28th-Jan-2018 08:00 pm (UTC)
since he left SM I wonder if it was him tired of waiting or if SM kind of told him they had no intention of debuting him at all, like "firing" him. because he was at taemin's concert right?! and then, a few months after, he has left SM and in the unit lol I know trainees come and go from agencies more frequently than we know of, but something about his recent moves makes me think that something went down between him and sm lol
carmine_pink 28th-Jan-2018 03:57 pm (UTC)
He was in one of the early cryptic teaser videos for NCT dancing with The 7th Sense playing in the background, but then ironically he wasn't in the line up for NCT U that was revealed later on.
mlmello 28th-Jan-2018 08:02 pm (UTC)
he was such a famous trainee. I have always seen people who followed sm rookies talking about him, I was sure he was going to debut eventually. I still thought this until he was announced in the unit lol
carmine_pink 29th-Jan-2018 01:30 am (UTC)
Me too, people say he was supposed to debut in a Chinese unit but THAAD put a stop to that, and he also wasn't picked when SM added 2 people to NCT 127. He was one of the oldest trainees, a 94er alongside Taeil, so I guess he had to find work or risk being drafted into the military early.

It seemed for a moment that he might be switching to just being a back dancer (hence his appearance at Taemin's concert), but then he showed up in The Unit so I guess he still wants to take a shot at being an idol. I'm loving his cute friendships with everyone on that show right now lol.
mlmello 29th-Jan-2018 07:57 pm (UTC)
yeah, it's really cute how he seems to have found good friends with the unit boys. even though he didn't debut, he can still relate to some of their stories, I think, and this can definitely bring everybody together. I still think he lacks some charm/charisma (? idk how to explain lol), but he's obviously a really good dancer.

I don't know the nct boys ages in general, but I can see SM "giving up on him" because of his age. taeil is a really good vocalist right?! so he might have secured a spot because of that, but sm thought that hansol didn't fit with the other guys or what they seem for NCT overall age/fandom? at the end, going to the unit might have been a really good idea.
carmine_pink 30th-Jan-2018 02:18 am (UTC)
Rather than his age, in my opinion it's a combination of his position in a group + things not working out due to THAAD.

SM might've been saving some people like Hansol for the China unit, and when that was postponed the next option was putting the extra people in 127. But 127 has too many dancers already so Doyoung was picked as a vocalist for balance, and for the dancer slot Johnny was picked maybe because he's seen as more versatile personality-wise. Hansol is rather shy and quiet so I can see why SM went for someone deemed more variety-friendly. Of course this is all speculation, but it relates to what you said about charm I guess. Even in The Unit, Rain asked him to smile more but he didn't lol.
This page was loaded Jun 21st 2018, 1:54 pm GMT.