7:16 pm - 02/02/2018

Fangirl arrested by Singapore police for misusing boarding pass to see boyband



The Police arrested two women aged 20 and 23, on 28 and 30 January 2018 respectively for misusing their boarding pass at the transit area of Changi Airport. Investigations revealed that, the 20-year-old had bought an air ticket to meet a Korean boy band, while the 23-year-old had used her air ticket to shop at the retail stores in the transit area. They both had no intention to depart Singapore.

In 2017, the Police have arrested 92 persons for the misuse of boarding passes.

The Police would like to remind all passengers that the transit areas of Changi Airport are gazetted as Protected Places and passengers who enter the transit areas with a boarding pass should only be there for the purpose of travelling to their next destinations. Those who misuse their boarding pass to enter into the transit areas, with no intention to proceed to their next destinations, are liable for an offence under the Protected Areas and Protected Places Act. The offender may be prosecuted in Court and shall be liable on conviction to a fine of $1,000 or to imprisonment for a term of 2 years or to both.

source: Singapore Police Force fb

according to the comments the boygroup in question is super junior
theweebdream 2nd-Feb-2018 07:15 pm (UTC)
Lmao really? I wonder if that’s illegal in the US. I can’t believe people would actually waste money just to do that.
youtubelargo 2nd-Feb-2018 09:48 pm (UTC)
I don't THINK it's illegal - when I did some work with the DeBecker group in regards to stalking back in 2012/3, they were definitely concerned about the rise in celebrity stalking cases in airports - but given that most airports make you go through TSA and other measures prior to getting near airport shopping and boarding areas... I think it serves as its own check/balance.

Edited at 2018-02-02 09:49 pm (UTC)
shadownashira 3rd-Feb-2018 01:29 am (UTC)
You can get air tickets for less than $50 if flying on a budget airline from Singapore to Malaysia, sooo I guess that's pretty cheap for a chance to meet a kpop idol from that perspective /shrugs
hyungmoney 2nd-Feb-2018 07:39 pm (UTC)
are stores cheaper in the transit areas of singapore or something (if so im sorry the good sis got caught trynna use her dime wisely, i have no words for the other one)??? us airports charge you double for anything you buy there SMH
vintage_boom 2nd-Feb-2018 07:52 pm (UTC)
isn't it duty free shopping in the airport? so you don't pay taxes?
hyungmoney 2nd-Feb-2018 09:25 pm (UTC)
yeah but the price you'd pay to buy a boarding pass is probs more than what you'd pay if u were just tax at a normal store lol. hope whatever she wanted was worth it
goshipgurl 2nd-Feb-2018 08:09 pm (UTC)
duty free, + some brands sell special products or have special deals at airports that you cant get anywhere else. also i know that at least in my country the only victorias secret store is in the transit area of an airport, lol.
apori 3rd-Feb-2018 01:32 am (UTC)
Back in my day (..) when I flew Singapore Air you'd get a voucher for 40% off any purchase in Changi, maybe if that's still going on and they found a cheap ticket they could still save a bunch of money idk.
msgrottesca 2nd-Feb-2018 07:41 pm (UTC)
I really wish other airports could crack down on stuff like this. It's one thing when it's just a couple of fans, but the absolute MOB of fans awaiting idols at airports has got to make things a nightmare for airport staff and security. They shouldn't have to deal with that.
lemonadetea 2nd-Feb-2018 07:49 pm (UTC)
In a way, you have to respect ELF. They’ve kept up that level of crazy for going on 13 years!

I just want the amount of disposable income you’d need to buy a plane ticket for reasons other than flying. I’d use it for better things. Like actually flying somewhere.
gigabytexx 2nd-Feb-2018 08:29 pm (UTC)
I didn't know if buying a plane ticket and not actually flying but hanging out in the airport is a crime :/
(i'm serious)
dior_chic 2nd-Feb-2018 09:10 pm (UTC)
Me neither lol! Mostly because the idea of hanging out at one (no matter what reason) sounds like hell to me
crystalheng 3rd-Feb-2018 06:15 am (UTC)
"Hell" is not an adjective applicable to the world's #1 airport.
torontok 2nd-Feb-2018 08:35 pm (UTC)
Between this and the Wanna One fansites arrested in Malaysia, fans need to get their heads straight.
calzonazos 3rd-Feb-2018 07:37 pm (UTC)
getting yourself arrested for trying to follow super senior? what a waste tbh
This page was loaded Jun 21st 2018, 1:56 pm GMT.