12:36 am - 12/07/2018

(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ OMONA FREE FOR ALL! ✧゚・: *ヽ(◕ヮ◕ヽ)



1. HELLOOOOOOOOOOO ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
2. NO FIGHTING ( ͠° ͟ʖ ͡°)
3. (☞ ͡° ͜ʖ ͡°)☞ Email omonamods@gmail.com for inquiries, advertisements, sponsorship etc, like us on FaceBook, follow us on Twitter for updates!
4. Spam is allowed BUT SPACE IT OUT, BE SMART ABOUT IT ( ͡~ ͜ʖ ͡~) Put all your goodies (multiple gifs, multiple images, multiple videos) under a spoiler ┴┬┴┤( ͡° ͜ʖ├┬┴┬

Has it snowed where you are, Omona?
gathyou 7th-Dec-2018 11:24 am (UTC)
Ahhh I remember you talking about rediscovering SHINee's songs again!

[my kpop story]
I discovered kpop in 2009 as well :D I had just became friends with a group of kpop fans, mostly TVXQ fans but there were also one BoA fan and two BIG BANG fans. Of course I got sucked into it lol but not immediatly. At first they showed me Mirotic by TVXQ (Gathyou was my nickname then so it was really fun for my friends to sing 'I got youuuuu under my skyskin" to me) but I didn't liked the song. I was into rock and still had a stupid ellitist view of pop or boy bands.
But another friend showed me BIG BANG (their more Western sound was easier to digest) and Nobody by Wonder Girls (just so much fun!), and those songs worked haha.

I still remember exactly where I was when I watched SHINee's Lucifer for the first time lol they also had a big impact on me!!! And Suju lmao I was so confused when I watched their MVs for the first time (now I follow 13 member girl groups so lol @ me)

I never stopped listening to kpop but in 2014/15 I slowed down for a while. My favourite group is SNSD but Jessica being left out made everything really toxic for a while. I got more involved again when it calmed down
(no subject) - Anonymous
gathyou 7th-Dec-2018 01:07 pm (UTC)
Hahaha it was in a FFA a month ago, maybe? You were talking about finding rips of song covers by Jonghyun and that it made you feel your love for SHINee/calling yourself a fan more legit since you had so many things about them saved in your computer :)
You always need someone to start a trend!
Now I love Mirotic but the first time I listened to it, it was too much lol. I remember being so frustrated that they all had rather inconveniant prisons (especially Jaejoong with the chains) but then Changmin was just in a bath and... lol.
Lmao yes kpop is full of very large groups now, I use to think that six was already a lot but now I see twelve-member girl groups and I'm like "okay, fair enough", it's such a non-event now XD
(no subject) - Anonymous
gathyou 7th-Dec-2018 03:15 pm (UTC)
Aww my bad as well!
I was highly critical when I first watched the MV, but I also have this habit of noticing, and then focusing on a stupid little detail lol. In Mirotic, it was Changmin's bath and it made me laugh so much when my friends were mostly saying "who cares about the bath, his shirt is wet now!" (... horny teens lol) but usually for every MV I get one detail to focus on XD
This page was loaded Nov 17th 2019, 4:57 am GMT.