5:47 pm - 05/18/2019

[ENG SUB] Produce X 101 - Episode 3

produce101xjpg.jpg
Click on the image to watch on KSHOW123

Source: KSHOW123


They only showed a few performances on this episode but they were good! And a lot to look forward to next week! Yohan and Dohyun remains as my faves. How about you Omona? Also, are we ever gonna do livestreaming posts here like before?
bloodtaki2 18th-May-2019 12:07 pm (UTC)

I am currently watching episode 2 but I gotta say, although I always prefer talented and hard-working people over visuals, this Lee Hangyul guy from MBK is really really handsome. Lol



Edited at 2019-05-18 12:09 pm (UTC)
babyjenkski 18th-May-2019 01:05 pm (UTC)
Oh yeah he is pretty. You'll enjoy their performance on ep 3!
hellicoptajuuce 18th-May-2019 12:33 pm (UTC)
how on earth does this team sub so quickly
babyjenkski 18th-May-2019 12:57 pm (UTC)
Maybe they have a lot of volunteers? It's also already subbed in VIU but that's a paid app so they pay people to do it unlike those who do it for the love of kpop.
weneedmedicine 18th-May-2019 01:08 pm (UTC)
I haven’t seen episode 3 yet, but I’m rooting for Yuvin (he looks like svt’s Mingyu), Yohan, Dongpyo, Hyungjun, Tony, Sihun, and Suhwan.

On a side note: In what world is Mingyu a visual? I mean, he seems like a nice kid, but...


On another side note: I recently watched Produce 101 China and I’m probably definitely in love with Meiqi. She’s literally perfect.
babyjenkski 18th-May-2019 02:51 pm (UTC)
On Mingyu, I think its Korea's fascination with small face. And yeah he seems nice and hardworking.
dantethetaco 18th-May-2019 02:04 pm (UTC)
The Love Shot perfomance was so good, everyone sounded great. I was a bit confused with the Mama performance at first, until I realized that the camera was being random because the JYP kid was in this group lmao He's pretty good, so the whole situation is too bad :(
babyjenkski 18th-May-2019 02:40 pm (UTC)
Yeah the JYP kid was good. And I was reading through the comments some were defending him saying he was not a bully but he did underage drinking and smoked.
citypolaroids 18th-May-2019 05:22 pm (UTC)
jo seungyeon is RISING and i’m so here for it. the live votes are interesting bc they don’t always reflect how the trainee will do on the rankings, so i’m hopeful sk fans will recognize his talents and help him rise by the first elimination. i’m also glad some of the mnet drama!underdogs are doing well a la starship boys.

i follow the subreddit for this show and someone explained why some trainees are so steady on their rankings even with minimal exposure and i gotta say cha junho and goo jungmo must have very dedicated core fans even if all they’re known for are visuals (for now).

i’ve adopted song hyungjoon so he is my one pick, but wei ziyue is just so endearing and jo seungyeon deserves to make it just so he can bring their talent average up. i wish nothing but the best for kim hyunbin and hangyul, though it doesn’t look like mnet favors them. i’m also getting sick of the tony push bc unlike the other redemption arcs and success stories, it just doesn’t look like he’s ready to be in any group, not just the X1_MA final lineup.
pseudo_shigure 19th-May-2019 09:26 am (UTC)
lol and i'm surprise seungyeon is MAIN VOCAL now

150daysoffall 18th-May-2019 06:27 pm (UTC)
YUVIN PLEASE DEBUT

I know Yohan, Dongpyo and Mingkyu will so please include Yuvin huhu.
Also that cutie Hangyul. SOOOO HANDSOMEEEE
soft_taozi 18th-May-2019 08:40 pm (UTC)
All of the trainees talking about how difficult The 7th Sense is made my Eunki stan heart happy.

I feel like Mnet is really shaping my favs compared with previous seasons. So I'm hoping for less heartbreaker since I seem to be stanning who their pushing.

Looking forward to the rest of the performances next week!
spread 18th-May-2019 09:35 pm (UTC)
Hangyul performing Love Shot is a actual blessing.
Like, I don't care how the rest of the season goes...
This one moment will make up for everything tbh!!
kaypukis 19th-May-2019 05:37 am (UTC)
the best moment from this episode is when the eye smile guy with bad eye sight choosing his clap team.
it's so hillarious when all 5 trainess are complaining with cheol "baksu" as background LOL

and that makes me wondering, why they prefer akkinda so much over clap? is it because clap is harder to perform or is it because akkinda is basically the IT seventeen song that every trainee practices?

mingyu, go jung mo, cha junho are your typical park jihoon and bae jinyoung case. no screentime from mnet but they will make it thanks to their pretty face.

Edited at 2019-05-19 05:38 am (UTC)
accioanime 20th-May-2019 04:00 pm (UTC)
I was laughing so hard at that moment, too, because Im pretty much blind too without my glasses and all I see is a blob of colors, no shapes so I wouldn't have noticed any facial expressions either.

Clap has a lot more rap and less cutesy and I think most of the boys are vocalists and would like a cuter boy-next-door image since that tends to win P101 historically.

I agree with your prediction of the cute boys. I already know Mingyu will make it in despite his awkward dancing and poor vocals. Boy is so gangly he needs to grow a little bit more to control his limbs... but he's got the face and voters will vote for that. Same with last season's Minju and Hyewon.
pseudo_shigure 19th-May-2019 09:30 am (UTC)
i mostly can't with this season bc most of them are fetuses. and again the quality of the trainee. at least from the 2 they have shown feels like meh. hope they'll get better tho

also i wonder. seeing how wenhan was in A class and always the best member in his groups during QCYN, i wonder if his skill and seungyoun really is that far apart. or is it bc there's a lot more talented kid in produce compare to QCYN.
citypolaroids 19th-May-2019 05:40 pm (UTC)
I just finished watching QCYN while waiting for this ep to air, and based on what they’ve show here the talent is definitely on the QCYN side. The trainee grading on QCYN was also a lot more fair. They were stricter with the initial evaluation, but they didn’t give out meaningless A’s or F’s just as a set up for future drama like X 101 judging panel did. I kinda wish there WAS more drama with QCYN lmao they were a little too straightforward sometimes, but I got attached to the trainees nonetheless.

On the other hand, LWH was a fan and judge favorite from the start. I wouldn’t go as far as saying he was the best vocal/dancer or that he was pushed by iQiyi, bc he didn’t need to be lmao, but he was always the most reliable member on his teams and his skills were never questioned. Both trainees and mentors flocked to him. Seungyeon is incredibly talented, but his audition wasn’t the most stable nor did Mnet decided to focus on him from the start. I think he and LWH just had a different start to each of their shows and his skills are finally being recognized.
This page was loaded Sep 22nd 2019, 10:21 am GMT.